ΚAΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΕ ΕΔΑΦΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ HΡΘΕ!
EΛΛΗΝΑ ΑΠΕΝΔΥΣΟΥ ΤΗΝ ΠΡΟΒΙΑ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΡΟΥ. ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΗ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΙΑ ΤΟΥ ΟΧΛΟΥ.
ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΧΕΙΣ. ΤΗ ΦΑΛΑΓΓΑ! ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΞΕΡΕΙΣ: "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"!
ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑ ΣΕ ΕΜΑΘΑΝ ΟΙ ΑΙΩΝΕΣ. ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΟΞΑ!
ΕΓΕΙΡΟΥ ΕΛΛΗΝΑ!
"ΕΣΤ' ΗΜΑΡ ΟΤΙ ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΛΙΝ ΕΛΕΥΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΣ'ΑΕΙ ΕΣΕΤΑΙ"....

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ - ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΙΣΩΠΟΥ

Διάσημος μυθοποιός της αρχαίας Ελλάδος. Καταγόταν από τη Φρυγία και υπήρξε δούλος του φιλοσόφου Ιάδμονος, ο οποίος, όταν αντελήφθη την ιδιοφυία του Αισώπου, του απέδωσε την ελευθερία του. Η παράδοση λέγει, ότι ήταν καμπούρης, με στραβά πόδια και φοβερά δύσμορφος. Έτσι τον απεικόνισαν οι αρχαίες προτομές.

Διακρινόταν για τις ευφυολογίες του και τις αστειότητές του και επαγγελλόταν το γελωτοποιό. Ωστόσο ήταν βαθειά φιλοσοφημένος και είχε μια σπάνια γνώση για την ανθρώπινη φύση και την κοινωνία.

Τις γνώμες του για τα ανθρώπινα και τα συμβαίνοντα, ηθικά, πολιτικά και κοινωνικά, τις διοχέτευε σε μύθους μέσα στους οποίους πρωταγωνιστούσαν ζώα, κι αυτό, για να μη γίνονται οι αλληγορίες του καταληπτές από τους άλλους, έτσι, τελειοποίησε το είδος της μυθοποιίας.

Οι μύθοι του δεν είναι εντελώς πρωτότυποι. Ο πυρήνας τους είτε φρυγικός, είτε και ελληνικός, προϋπήρχε. Όμως, κατόρθωσε να τον αξιοποιήσει και να του δώσει μια ιδιάζουσα μορφή, ανέφικτη σε τελειότητα.

Ο Σωκράτης στη φυλακή (διηγείται ο Πλάτων), στιχουργούσε όσους αισώπειους μύθους γνώριζε από μνήμης.

Λέγεται ότι τον σκότωσαν στους Δελφούς, για την κακή του γλώσσα, η οποία δεν άφηνε κανένα αδάγκωτο, ή για ιεροσυλία.
Κατά τον Αριστοφάνη σφετερίσθηκε πολύτιμα δώρα του βασιλιά Κροίσου, στην αυλή του οποίου φιλοξενήθηκε αρκετό καιρό. Οι μύθοι είναι γνωστοί σε ολόκληρο τον κόσμο και γενεές επί γενεών τους διαβάζουν και τους διαδίδουν.

Εκφράσεις:

* Από μύθο του Αισώπου βγήκε η φράση "ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα" για όσους κομπάζουν και οι άλλοι τους καλούν να αποδείξουν στην πράξη όσα καυχιώνται ότι μπορούν να κάνουν

* Πολλές παροιμιώδεις φράσεις πήγασαν από ιστορίες του Αισώπου, όπως "του δειλού η μάνα δεν κλαίει, αλλά ούτε και χαίρεται", "δώρα και θεούς έπεισαν", "μεγάλα κέρδη, μεγάλες ζημίες", "το ταχύ και χάριν έχει" και πολλές άλλες


ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣ

Ένας άρρωστος όταν τον ρώτησε ο γιατρός του πώς πάει,
είπε ότι ίδρωσε υπερβολικά.
Ο γιατρός τότε του είπε ότι τούτο είναι καλό.

Για δεύτερη φορά τον ρώτησε ο γιατρός πως παει και αυτός είπε ότι τον έπιασε ανατριχίλλα. ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό.

Για τρίτη φορά τον ρώτησε ο γιατρός πως πάει κι εκείνος είπε ότι τον έπιασε ευκοιλιότητα. Ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό.
Όταν έφυγε ο γιατρός κάποιος απο τους δικούς του[του αρρώστου]τον ρώτησε πως παει τώρα κι εκείνος απάντησε: "εγώ απο τα πολλά "καλά" χάνομαι"
σε μετάφραση-Γιώργου Κάτσου [ΑΙΣΩΠΟΣ]

Συμπέρασμα-ηθικόν δίδαγμα
[κάτι,λέω θα μείνη!]

ο μύθος φανερώνει ότι απόδειξη της αλήθειας είναι τα αποτελέσματα των πράξεων μας
και όχι τα λόγια μας.

Έχουμε και λέμε:

[1]ένας άρρωστος όταν τον ρώτησε ο γιατρός του πώς πάει,
είπε ότι ίδρωσε υπερβολικά. ο γιατρός τότε του είπε ότι τούτο είναι καλό.

- ο άρρωστος είναι ο Ελληνικός λαός
- ο γιατρός είναι οι κυβερνώντες την χώρα
- το ότι ο άρρωστος ίδρωσε υπερβολικά είναι:
το ξεζούμισμα μας απο τα φορολογικά και άλλα βάρη που επιθέτουν στην πλάτη μας οι κυβερνώντες [προς δικό τους και μόνον όφελος-το κέρδος απο τα "φάρμακα τους"]
- το ότι ο γιατρός τότε του είπε ότι τούτο είναι καλό είναι:
η μόνιμη ψευδολογία των εκάστοτε κυβερνώντων τον λαό ότι όλα [τα μέτρα-τα φάρμακα-οι θεραπείες κλπ] είναι και γίνονται κανονικά και προς το συμφέρον και το καλό του, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο

[2]για δεύτερη φορά τον ρώτησε ο γιατρός πως παει και αυτός είπε ότι τον έπιασε ανατριχίλλα. Ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό.

- το ότι τον άρρωστο τον έπιασε η ανατριχίλλα είναι :
- το δεύτερο σύμπτωμα του ασθενή[ελληνικού λαού] είναι το ανατρίχιασμα απο το άκουσμα των τόσων πολλών σκανδάλων των κυβερνώντων-εξουσιαστών
- το ότι ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό είναι:
η ηθική και πνευματική εξαθλίωση και τύφλωση του Ελληνικού λαού ώστε να "χάφτει" όλα αυτά τα ψεύδη και σκάνδαλα την στιγμη κατά την οποία όλα αυτά του προκαλούν ανατριχίλλα και τον αρρωσταίνουν.
ο γιατρός-ψευτογιατρός [οι κυβερνώντες] κάνει αυτό που πάντα έκανε, να ψεύδεται ότι το κακόν είναι καλόν και το καλόν ότι είναι κακόν.

[3]για τρίτη φορά τον ρώτησε ο γιατρός πως πάει κι εκείνος είπε ότι τον έπιασε ευκοιλιότητα. Ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό.

- το ότι τον άρρωστο τον έπιασε ευκοιλιότητα είναι:
Η φυσική αντίδραση του οργανισμού ως εμετική και απορριπτική των φυσικών-ηθικών και διανοητικών σκουπιδιών που μας "ταϊζουν" τόσα χρόνια με την βία-την παραπλάνηση-την απειλή-τον φόβο οι κυβερνώντες και πάσης φύσεως εξουσιαστές, ιδιαίτερα τώρα που η δυσοσμία και αποιότητα λούζουν και καθορίζουν την καθημερινότητα μας [μας έχει όντως πιάσει "κόψιμο"-είναι όμως και παρήγορο και ελπιδοφόρο]

- το ότι ο γιατρός πάλι είπε ότι αυτό είναι καλό είναι:
η ίδια συνεχόμενη επαναλαμβανόμενη αμετανόητη εγκληματική εμετική κατάσταση της ψευδολογίας-απάτης που χρησιμοποιούν οι κυβερνώντες για να συνεχίζουν να διαιωνίζουν την εξουσία-τα πλούτη-τα χρήματα-τα συμφέροντα τους-της οικογένειας και των δικών τους ανθρώπων,εις βαρος του συνόλου του φτωχού και αμαθή και ελαττωματικού[δήθεν] λαού τους.

[4] Όταν έφυγε ο γιατρός κάποιος απο τους δικούς του[του αρρώστου] τον ρώτησε πως παει τώρα κι εκείνος απάντησε: "εγώ απο τα πολλά "καλά" χάνομαι"

- το ότι υπάρχει ο κάποιος απο τους δικούς του που ρωτάει αν είναι καλά είναι:
Όλοι εκείνοι που έμπρακτα μας αγαπούν[ατομικά αλλά και ως λαό] και μας συμπαραστέκονται στις μεγάλες μας δυσκολίες και προβλήματα και ασθένειες και που συνήθως δεν εκτιμούμε την παρουσία την βοήθεια και συμπαράσταση τους.

- το ότι ο ασθενής καταλαβαίνει την κατάσταση του και ερωτώμενος λέει "εγώ απο τα πολλά "καλά" χάνομαι"είναι:
ο Ελληνικός λαός που επιτέλους παίρνει είδηση-χαμπάρι τον κομπογιαννίτη γιατρό και λέει"εγώ απο τα πολλά "καλά" χάνομαι"δηλαδή αρχίσει να αφυπνίζεται και να βιώνει και να κατανοεί ότι είναι βαριά άρρωστος με δική του ευθύνη που τόσα χρόνια εθελοτυφλεί και αναβάλλει και παραβλέπει την ασθένεια του που δεν είναι άλλη απο την τύφλωση του σε ότι κακό κάνουν οι κυβερνώντες τόσο στον ίδιο όσο και τους άλλους αλλά και στην ίδια την κοινωνία και χώρα.

Τωρα συνειδητοποιεί ότι ο γιατρός μόνο γιατρός δεν είναι αλλά ψευτογιατρός και ότι όλες οι προηγούμενες εξετάσεις και τα καλά φάρμακα θεραπείας που του έδινε ο ψευτογιατρός τον οδήγησαν εδω που είναι δηλαδή στο χείλος του θανάτου και του οριστικού του τέλους-δυστυχώς όμως για τον ίδιο [τον ελληνικό λαό] είναι πλέον αργά και ο θάνατος καλεσμένος απο την βαρειά ασθένεια που τον έχει κατάκειτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου